یک پناه‌جوی ایرانی در ترکیه به کام مرگ رفت!

ابراهیم شفایی پناهندۀ ۴۶ ساله ایرانی به علت نقص فنی آسانسور محل کارش در دنیزلی ترکیه دچار حادثه شد و پس دو روز جدال برای زنده ماندن، سرانجام به کام مرگ رفت.

چنین حوادثی در هر نقطه ای از جهان می‌تواند برای هر انسانی که یک زندگی عادی را طی می‌کند روی دهد. اما موقعیت و شرایط زندگی پناه‌جویان در کشورهایی نظیر ترکیه، دیگر از نوع یک زندگی عادی نیست، چراکه نظام ضد انسانی و شدیداً پلیسی در ترکیه از یک‌سو و اعمال سیاست‌های ضد پناهندگی و عدم ارزش‌گذاری به جان پناه‌جویان از سوی کمیساریای عالی پناهندگان در این کشور، چنین سرنوشتی را برای این انسان‌های بی‌پناه و بی آینده رقم میزند.

ابراهیم شفاهی یکی از بی‌شمار پناه‌جویانی بود که به دلیل عدم دریافت حداقل امکان معیشتی از سوی کمیساریای عالی در ترکیه، برای زنده ماندن مجبور می‌رود تن به هر کاری که خطرات متعددی نیز در بردارد را به جان بخرد.

طولانی بودن پذیرش، نبود امکانات حداقل برای زندگی، خطرات امنیتی، چه از جانب پلیس ترکیه و چه از سوی نیروهای امنیتی کشور مبدأ، زندگی پناه‌جویان در ترکیه را به یک فاجعه بدل نموده است.

کمیته خارج از کشور سازمان فداییان (اقلیت) ضمن تأسف از مرگ دل‌خراش پناه‌جوی ایرانی در ترکیه، سیاست‌های ضد پناهندگی کمیساریای عالی در این کشور را که نسبت به پناه‌جویان اعمال می‌رود را محکوم نموده و از سویی دیگر عامل اصلی مرگ ابراهیم شفایی و آوارگی و در بدری خیل عظیم دیگر مردم ستمدیده ایران را، نظام سراسر جنایتکار و سرکوبگر جمهوری اسلامی بشمار می‌آورد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ماه مه ۱۳۹۵

POST A COMMENT.