دستگیری کارگران شهرداری اهواز و معدن البرز شرقی

logo_smallجمهوری اسلامی بار دیگر در پاسخ به اعتراض کارگران، اقدام به دستگیری تعدادی از آن‌ها توسط اوباش نیروی انتظامی کرد.
روز گذشته نیروهای انتظامی با حمله به تجمع کارگران پیمانی منطقه ۴ شهرداری اهواز، ۲۴ نفر از کارگران را دستگیر و با انتقال آن‌ها به بازداشتگاه، برای تشکیل پرونده قضایی امروز آن‌ها را روانه دادسرا کردند.
کارگران پیمانی مناطق مختلف شهرداری اهواز در هفته‌های اخیر بارها در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای‌شان دست به تجمع در برابر شهرداری زده بودند . مقامات جمهوری اسلامی به جای حل مشکل کارگران و پرداخت دستمزدهای‌شان و برای زهر چشم گرفتن از کارگران دیگر مناطق شهرداری اهواز، ۲۴ کارگر معترض منطقه ۴ شهرداری اهواز را دستگیر کردند. آن‌هم کارگرانی که با سختی و حتا در روزهای تعطیل کار می‌کنند و دستمزد‌های‌شان اغلب به صورت واقعی زیر حداقل دستمزد است و اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز سال هنوز دستمزد دریافت نکرده‌اند.
هم‌چنین روز گذشته سه نفر از کارگران معترض معادن ذغال‌سنگ البرز شرقی در پی تجمع اعتراضی کارگران، توسط نیروهای مزدور انتظامی دستگیر شدند که امروز بعدازظهر با تامین وثیقه از زندان آزاد شدند.
کارگران معادن البرز شرقی تاکنون بارها دست به تجمع و اعتراض زده‌اند. در اسفند ماه گذشته نیز به دلیل اعتراض و اعتصاب ۳ کارگر معدن دستگیر شده بودند.
۱۴۰۰ کارگر معادن زغال‌سنگ البرز شرقی واقع در استان سمنان، دو ماه دستمزد و عیدی خود را از کارفرما که شرکت ذوب‌آهن اصفهان است طلبکار هستند. کارگران هم‌چنین به فروش زمین‌های معدن که ۵ درصد آن سهام کارگران بوده و به غیر از خانه‌های سازمانی، تاسیسات رفاهی و خدماتی از جمله درمانگاه، مدرسه و فروشگاه نیز در آن زمین‌ها قرار دارند معترض هستند.
در پی تجمع ۲۵۰ کارگر معدن در روز ۲۳ خرداد، شورای تامین استان دستور داده بود که در صورت برگزاری مجدد تجمع اعتراضی، نیروهای انتظامی اقدام به دستگیری کارگران کنند.
به‌راستی جرم کارگران چیست که توسط نیروهای انتظامی و با دستور مقامات حکومتی دستگیر می‌شوند؟ آیا کارگر نباید بگوید چرا دستمزد من را پرداخت نمی‌کنید تا سرمایه‌داران هر اجحافی که خواستند در حق کارگران بکنند؟!
اگر جمهوری اسلامی اقدام به دستگیری کارگران می‌کند به این دلیل است که جمهوری اسلامی وظیفه‏اش حمایت از سرمایه‌داران و حراست ازمنافع آن ‏هاست. جمهوری اسلامی می‌خواهد با دستگیری تعدادی از کارگران، دیگر کارگران را از عواقب اعتراض و اعتصاب بترساند. اما این حیله‌ها هرگز نمی‌تواند مانع اعتراض کارگران شود، کارگرانی که چیزی برای از دست دادن ندارند جز زنجیرهای پای‌شان.
اعتراض و اعتصاب حق کارگران است و هیچ‌دولت سرمایه‌داری نمی‌تواند این حق را از کارگران بگیرد.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن دستگیری کارگران، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آن‌ها و تحقق تمامی خواست‌های‌شان می‌باشد.
سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران و دیگر زحمتکشان جامعه را به اتحاد برای مقابله با سیاست جمهوری اسلامی در دستگیری و آزار کارگران و دیگر زحمتکشان به دلیل اعتراض و اعتصاب فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.