میلیون‌ها تن از کارگران هند در یک اعتصاب سراسری عظیم، قدرت طبقاتی خود را به سرمایه‌داران این کشور نشان دادند

logo01روز جمعه گذشته متجاوز از ۱۸۰ میلیون تن از کارگران هند روی‌آوری به یک اعتصاب سراسری بی‌سابقه و وسیع در اعتراض به سیاست‌های ضد کارگری دولت به خیابان‌های این کشور سرازیر شدند. با این حرکت بزرگ و اعتراضی کارگران هند، بخش‌های وسیعی از ادارات و ارگان‌های وابسته به دولت نیز به آن پیوستند و سراسر هند تعطیل شد.

این اعتصاب سراسری کارگران هند در اعتراض و مخالفت باسیاست‌های نئولیبرال و ریاضتی دولت ناندرا مادی صورت گرفت که تلاش می‌کند با اجرای آن‌ها در این کشور ازیک‌طرف دست انحصارات بین‌المللی و شرکت‌های خصوصی را در استثمار و چپاول هرچه بیشتر کارگران بازتر بگذارد و از سویی دیگر دولت سرمایه‌داری حاکم بر این کشور قادر گردد به شکل فزاینده‌ای از خدمات دولتی درزمینهٔ بهداشتی، رفاهی و اجتماعی در هند کاسته و یا آن‌ها را قطع نماید.

فراخوان به اعتصاب سرتاسری، از سوی چندین اتحادیه کارگری صورت گرفت که به دنبال آن، میلیون‌ها تن از کارگران و همچنین کارمندان بانک‌های دولتی، معلمان و اداره پست و… دست از کار کشیده و با یک حرکت بی‌نظیر اعتراضی قدرت خود را علیه سیاست‌های دولت این کشور به نمایش گذاشتند. در پی اعتصاب سراسری کارگران هند، نهادهای وابسته به دولت و همچنین سیستم حمل‌ونقل سرتاسری کشور نیز تعطیل و از حرکت بازماند. اتحادیه‌های کارگری اعلام نمودند که دولت این کشور باید امنیت اجتماعی و بهداشتی کارگران را تأمین و حداقل دستمزد آنان را به ۱۸ هزار روپیه در ماه و حقوق بازنشستگی آنان را به ۲ هزار روپیه ارتقا دهد.

رهبران اتحادیه‌ها اظهار نموده‌اند که دولت ناندرا مادی در یک اقدام ضد کارگری تلاش می‌کند بخش دولتی را به بخش خصوصی واگذار نماید که در صورت تصویب آن، زندگی و وضعیت معیشتی کارگران بدتر و وخیم‌تر از شرایطی خواهد شد، که در حال حاضر به آنان تحمیل‌شده است.

آنچه مسلم است، از زمان ظهور و پیدایش سرمایه‌داری و سپس جهانی‌شدن آن، تعرض سرمایه‌داران به حیات و هستی کارگران به شکل بی‌سابقه‌ای جهانی شده و هرروزه بر ابعاد این تهاجم افزوده می‌گردد. اعتصاب سرتاسری ده‌ها میلیونی کارگران هند، نمونه درخشان دیگری از مقاومت و مبارزات کارگران سراسر جهان علیه سیاست‌های ارتجاعی بورژوازی و نظم ستمگرانه سرمایه‌داری است.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن دفاع و حمایت از خواست‌ها و مبارزات کارگران و زحمتکشان هند، سیاست‌های اقتصادی و ریاضتی و ضد کارگری دولت را محکوم می‌کند.

زنده با همبستگی بین‌المللی کارگران

زنده‌باد آزادی-زنده باد سوسیالیسم

برقرار باد حکومت شورایی

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۳ سپتامبر ۲۰۱۶

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.