از اعتراضات و خواست های اپراتورهای فشار قوی برق حمایت کنیم

logo01صبح امروز حدود سیصد تن ازاپراتورهای پست های فشارقوی برق، برای دومین روزمتوالی درمقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی دست به تجمع اعتراضی زدند. درپی اجتماع اعتراضی روز گذشته‏ی کارگران درمقابل مجلس و سپس درمقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مسئولان
این سازمان، برخی وعده های شفاهی به کارگران دادند. اما کارگران که گوششان از این وعده ها پراست و به تجربه دریافته اند که نباید به وعده توخالی دل خوش کنند، امروز نیز به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. این کارگران که به نمایندگی از پنج هزار تن از همکاران خود، ازاستان ها و شهرهای مختلف ازسراسر کشور به تهران آمده بودند، بار دیگر خواستارتبدیل و ضعیت استخدامی خود از قراردادی به دائمی شدند.

کارگران برق فشارقوی برای تحقق این خواست محوری خود، دست کم دو سال است که یک رشته اعتراضات سرتاسری را سازمان داده و تجمعات اعتراضی متعددی را درمقابل مجلس، وزارت نیرو، دفتر ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برپا کرده و حتا با برخی ازنمایندگان مجلس و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی به گفت وگوپرداخته اند. به‏رغم آنکه دراین مذاکرات وعده هائی درزمینه تبدیل وضعیت استخدامی و همسان سازی پرداختی ماهانه کارگران رسمی و قراردادی به کارگران داده شده، اما این وعده ها تا کنون عملی نشده است.

اپراتورهای فشار قوی برق مشغول بکار درشرکت های برق منطقه ای درسراسر کشور، به‏رغم مستمر بودن شغل و حرفه‏شان و با وجود آن‏که بیش ازده سال سابقه کار دارند، اما فاقد قرارداد دائمی هستند وبا قرارداد معین کارمی کنند. این کارگران از بابت آینده شغلی خود نگرانند. بالا گرفتن زمزمه های واگذاری پروژه های شرکت توانیر و خدمات اپراتوری به بخش خصوصی نیز برنگرانی کارگران افزوده است. ازاین رو اپراتورهای فشارقوی برق، مصرّانه تر ازهمیشه خواهان تبدیل وضعیت خود از قراردادی به دائمی و ضمانت شغلی هستند.

سازمان فدائیان(اقلیت) ازمبارزات متحدانه و سراسری اپراتورهای پست های فشارقوی برق قویاً حمایت می کند.
سازمان فدائیان(اقلیت) خواهان تحقق فوری خواست های اپراتورهای فشارقوی برق است و ضمانت شغلی را حق مسلم کارگران می داند .

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورائی
زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان(اقلیت)
۵ / ۷ / ۱۳۹۵

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.