احکام دستگاه قضائی علیه فعالان کارگری و معلمان را محکوم می کنیم

logo01مطابق اظهارات محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی راد، صبح امروز بیست و چهارم مهر، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه هریک از این دو فعال کارگری را به یازده سال زندان محکوم کرد.این درحالی‏ست که هنوز پرونده دیگری برای آن ها بابت اتهاماتی از قبیل تشویش اذهان عمومی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساوه در جریان رسیدگی است.

همچنین شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب، حکم شش سال زندان اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان را تایید کرده است.اسماعیل عبدی درتاریخ ششم تیرماه سال گذشته و پس از یک سلسله تجمعات و اعتراضات فرهنگیان ، به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که بازداشت شد و در بهمن سال گذشته در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم گردید.

احضار و بازداشت و محاکمه و صدور احکام سنگین برای فعالان کارگری و فعالان جنبش اعتراضی معلمان، ان هم به بهانه هایی واهی مانند “تشویش اذهان عمومی”، “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” نشان از وحشت رژیم از اعتصابات و مبارزات کارگران و معلمان ، به‏ویژه رشد تشکل یابی درصفوف آن هاست.

مطابق اظهارات وکیل این دو فعال کارگری، ازیازده سال زندان، ده سالِ آن بابت ایجاد تشکل کارگری اتحادیه آزاد کارگران ایران است.
حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی نیز درست دربحبوحه تلاش و تحرک معلمان و تشکل های صنفی آنان برای برگزاری نشست ها و درآستانه برگزاری مجمع عمومی تشکلی تأیید می شود که وی دبیر کل آن است.

همه‏ی این ها حاکی از دشمنی دستگاه قضائی و امنیتی با کارگران و معلمان، تشدید خفقان وسرکوب، تلاش دستگاه سرکوب دولتی برای ایجاد رعب در صفوف کارگران و زحمتکشان ودرعین حال بیان‏گر ترس رژیم ازایجاد تشکل های مستقل و متشکل شدن کارگران و فرهنگیان است.این درحالی‏ست که حق تشکل و ایجاد تشکل های مستقل، ازحقوق اولیه و دموکراتیک کارگران و عموم زحمتکشان است.
علی‏رغم تمام بگیر و ببندهای دستگاه قضائی و امنیتی و به رغم اعمال فشار و سرکوبی که مدام درحال افزایش است، اما اعتصابات و مبارزات کارگران و معلمان ادامه دارد و تشکل یابی درجنبش طبقاتی کارگران و همچنین جنبش اعتراضی معلمان ریشه دوانده و درحال گسترش است.

سازمان فدائیان( اقلیت) پی‏گرد های قضائی و امنیتی علیه فعالان کارگری، معلمان و سایر جنبش های اعتراضی را به شدت محکوم می کند و خواهان پایان پرونده سازی علیه آن هاست.
سازمان فدائیان( اقلیت) ضمن حمایت ازتلاش و فعالیت کارگران و معلمان برای تشکل یابی و مبارزه متشکل، احکام صادره را قویاً محکوم می کند و خواستار لغو فوری آن است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۴ / ۷ / ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.