از خواست‌ها و مبارزات کارگران مخابرات حمایت کنیم

logo01بیش از هزار تن از کارگران و کارکنان شرکتی مخابرات که از شهرها و استان‌های مختلف کشور راهی تهران شده‌اند، از صبح روز گذشته در برابر مجلس دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. کارگران با طرح مهم‏ترین خواست‌های خود مانند انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات و حذف پیمانکاران واسط، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تأمین امنیت شغلی، خواستار رسیدگی به آن شدند.

برخی از نمایندگان مجلس با حضور در میان کارگران و گفتگو با نمایندگان آن‌ها، قول‌هایی به کارگران دادند. اما این وعده‌ها که گوش کارگران از آن پر شده است نمی‌توانست کارگران را راضی کند. از این‌رو کارگران امروز دهم آبان نیز برای دومین روز متوالی به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. امروز علاوه بر کارگرانی که از استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند و پیوسته بر شمار آنان افزوده شده است، کارگران و کارکنان شرکتی مخابرات تهران نیز به اعتراض‌کنندگان پیوسته‌اند و تعداد اعتراض‌کنندگان به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده است.

با حضور نماینده “تی سی تی” پیمانکار کشوری مخابرات در میان جمعیت، کارگران با سر دادن شعارهائی مانند “قرارداد مستقیم حق مسلم ماست”، “مخابرات حیا کن پیمانکار را رها کن” نسبت به حضور وی و شرکت‌های پیمانکاری در مخابرات اعتراض کردند.

این نخستین اجتماع اعتراضی کارگران مخابرات نیست. کارگران مخابرات علاوه بر اجتماعات اعتراضی و مکرر در شهرها و استان‌های مختلف، چندین اعتصاب و اجتماع اعتراضی و سراسری در تهران برگزار نموده‌اند. آخرین تجمع سراسری کارگران، کم‏تر از یک ماه قبل در ۱۳ مهر در مقابل مجلس برگزار شد که به کارگران قول داده شد ظرف پانزده روز، به خواست آن‌ها رسیدگی شود. اما این بار هم مانند دفعات پیشین، تمام وعده‌ها توخالی بود و نه فقط به آن عمل نشد، بلکه شرکت مخابرات برای جلوگیری از ادامه اعتراض و تجمع سراسری کارگران، با صدور ابلاغیه‌ای در استان‌های مختلف کشور، اقدام به لغو مرخصی کارگران و پرسنل شرکتی از ۹ تا ۱۳ آبان نمود. به‏رغم آن اما کارگران مبارز مخابرات متحد و یکپارچه به میدان آمدند و طی یک اقدام اعتراضی سراسری، بار دیگر خواستار تحقق مطالبات خود شدند. شرکت مخابرات با “فراقانونی” خواندن مطالبات کارگران، کماکان از پذیرش خواست‌های این کارگران که تعداد آن‌ها حدود پنج هزار نفر است، طفره می‌رود.

سازمان فدائیان (اقلیت) تمام اقدامات و شیوه‌های سرکوب گرانه علیه کارگران مخابرات و سر دواندن آن‌ها را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از خواست‌ها و مبارزات کارگران مخابرات حمایت می‌کند و خواهان تحقق فوری و کامل مطالبات آن‌هاست.

سازمان فدائیان (اقلیت) سایر کارگران از جمله کارگران برق، کارگران پتروشیمی، کارگران شرکت واحد و عموم کارگران را به حمایت از کارگران مبارز مخابرات فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۰/ ۸ / ۱۳۹۵

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.