یورش وحشیانه پلیس ضد شورش به تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد

به دعوت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی، صدها تن از کارگران شرکت روز ١۴ آذر از ساعت ده صبح برای پیگیری مطالبه مسکن خود به شهرداری مراجعه کرده بودند که مورد یورش وحشیانه واحدهای ضد شورش پلیس قرار گرفتند. آخرین اخبار حاکی است که حدود ٣٠ تن از کارگران بازداشت و ١۶ تن درنتیجه وحشی‌گری پلیس روانه بیمارستان شدند.
حسن سعیدی، وحید فریدونی، علی‌رضا توسلی، امیر تأخیری، محمدعلی اصلاغی، امیرعباس حسینی، ایرج فدایی ناصر محرم زاده ، اسامی تعدادی از کارگران بازداشت‌شده است.
به‌رغم تمام ددمنشی واحدهای مزدوران سرکوبگر و بسته شدن خیابان‌های منتهی به شهرداری، کارگران دست از اعتراض برنداشتند و به تجمع و تظاهرات خود ادامه دادند.
کارگران شعار می‌دادند:
کارگران دردمند. در تب‌وتاب مسکن
قالیباف پول مسکنم کجاست
قالیباف قالیباف، استعفا استعفا
مسکن ما راندید این وضع ادامه دارد
مشکلات رفع نکنی. اعتصاب هم تو راه
این چندمین بار از سال ١٣٩٢ است که کارگران شرکت واحد برای تحقق مطالبه مسکن خود دست به اعتراض می‌زنند و مقامات شهرداری به‌رغم وعده‌های خود، خواست کارگران را عملی نکرده‌اند. آخرین تجمع اعتراضی کارگران پیرامون این مطالبه در ١٢ مردادماه امسال بود که به کارگران وعده داده شد که مصوبه شورای مسکن شهرداری در مورد برخورداری کارگران از تسهیلات بلاعوض مسکن، اجرا خواهد شد.
درحالی‌که سران و مقامات رژیم، حقوق‌های ده‌ها و صدها میلیونی می‌گیرند، دزدی‌های آن‌ها از منابع عمومی سر به تریلیون‌ها می‌‌زند و سرمایه‌داران از استثمار کارگران، سودهای افسانه‌ای به جیب می‌زنند، رژیم ضد کارگری حاکم بر ایران، اما از تحقق خواست برحق کارگران و اجرای مصوبات خود، سرباز می‌زند و وحشیانه کارگران را سرکوب می‌کند.
مبارزات کارگران شرکت واحد در چند سالی که از بازگشائی سندیکا می‌گذرد، آشکارا نشان داده است که این سرکوب‌ها نمی‌تواند کارگران را از مبارزه برای تحقق مطالبات خود بازدارد. تعدادی از کارگران مبارزشرکت واحد، سال‌ها به بند کشیده شدند. احکام محکومیت تعداد دیگری هم‌اکنون صادرشده است. ده‌ها تن از کارگران فعال اخراج شده‌اند. اما مبارزه سندیکا و کارگران شرکت واحد ادامه یافته است.
سازمان فدائیان ( اقلیت) اقدام وحشیانه نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی را علیه کارگران شرکت واحد شدیداً محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری کارگران بازداشت‌شده و اجرای فوری مطالبه مسکن و دیگر مطالبات کارگران است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری
زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
١۴ آذرماه ١٣٩۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.