از خواست‌ها و مبارزات کارگران عسلویه و دیگر کارگران ایران حمایت کنیم

جمعی از کارگران فازهای ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۴ عسلویه در چند روز اخیر دست به اعتصاب زده‌اند. کارگران ماه‌هاست که دستمزد دریافت نکرده‌ و از شرایط بهداشتی و آب آشامیدنی خود ناراضی هستند. برخی از این کارگران از ماه مهر تاکنون دستمزدی دریافت نکرده‌اند.
در فاز ۱۳ عسلویه، امروز کارفرمای شرکت پیمانکاری نیرو پژوه به ۴۰۰ کارگر اعتصابی اعلام کرد که در صورت پایان دادن به اعتصاب تمامی معوقات دستمزدی آن‌ها پرداخت خواهد شد، کارگران نیز به همین دلیل به اعتراض خود پایان داده و به کار بازگشتند، اما در پایان وقت اداری متوجه شدند که کارفرما به جای پرداخت دستمزدهای معوقه حکم اخراج ۶۰ تن از آن‌ها را صادر کرده است. شرکت پیمانکاری نیرو پژوه از زیر مجموعه‌های شرکت مپنا است که بخش اصلی سهام آن در دست نهادهای وابسته به حکومت از جمله آستان قدس رضوی قرار دارد. در اعتراضات قبلی نیز این کارفرما کارگران را تهدید به اخراج در صورت تداوم اعتصاب کرده بود.
اخراج به دلیل آن‌که کارگران خواستار پرداخت دستمزدهای عقب اقتاده‌ی خود هستند، چیزی است که تنها می‌تواند در حکومت‌های فاشیستی و شبیه آن رخ دهد که جمهوری اسلامی یکی از آن‌هاست.
امروز هم‌چنین ۲۰۰ کارگر نی‌بُر مجتمع کشت‌وصنعت هفت‌تپه، در اعتراض به عدم پرداخت بیمه بازنشستگی از سوی کارفرما که بیش از ۱۰ میلیارد تومان می‌شود، دست به اعتصاب زدند. کارگران کارخانه‌های ماشین‌سازی تبریز و بلبرینگ‌سازی تبریز نیز امروز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود که چند ماه عقب افتاده است، دست به اعتصاب زدند.
امروز هم‌چنین کارگران کارخانه‌های کنتورسازی و صنایع کم مصرف ایرانیان واقع در استان قزوین، در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود در برابر استانداری قزوین تجمع کردند. روز گذشته نیز شماری از کارگران کارخانه‌های فرنخ و نازنخ در برابر استانداری قزوین تجمع کرده بودند. ۲۰۰ تن از کارگران پارسیلون خرم‌آباد همراه با ۱۰۰ نفر از بازنشستگان این کارخانه امروز نیز به تجمعات خود ادامه داده و در همین رابطه در برابر دادگستری خرم‌آباد تجمع کردند.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست‌های کارگران ایران، خواستار پرداخت فوری و بی‌قیدوشرط دستمزدهای عقب‌افتاده و دیگر معوقات کارگران از جمله حق بیمه می باشد.
سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار بازگشت فوری کارگران اخراجی فاز ۱۳ عسلویه بر سر کار بوده و اعتصاب را حق مسلم کارگران می‌دانند. در روزهایی که کارگران در اعتصاب بسر می‌برند باید دستمزد آن‌ها نیز به طور کامل پرداخت گردد.
ما برآنیم که اگر کارفرمایان به خود جرات می‌دهند تا کارگران اعتصابی را اخراج کنند نتیجه‌ی عدم اتحاد و تشکل کارگران، ممنوعیت تشکل کارگری از سوی دولت و حمایت همه جانبه دولت از سرمایه‌داران است. جمهوری اسلامی دشمن بزرگ کارگران است و تا زمانی که این حکومت بر سر کار باشد، معضلات و مشکلات کارگران باقی خواهد ماند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده‌ باد آزادی – زنده ‌باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۷ اسفند ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.