از خواست‌ها و مبارزات معلمان شاغل و بازنشسته حمایت کنیم

مردم مبارز و آگاه ایران!
امروز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند، هزاران معلم شاغل و بازنشسته در مراکز استان‌ها و برخی دیگر از شهرهای کشور هم‌چون تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، خرم‌آباد، تبریز، زنجان، ساری، قزوین، بجنورد، شهرکرد، اردبیل، سنندج، بندرعباس و اراک دست به تجمع اعتراضی زدند. در تهران صدها معلم در برابر مجلس اسلامی تجمع کرده و با طرح شعارهایی، خواست‌های معلمان کشور را که سال‌هاست توسط کابینه‌‌های مختلف و دیگر ارگان‌های حاکمیتی نادیده گرفته شده، فریاد زدند.
افزایش حقوق معلمان هماهنگ با سایر کارکنان دولت به نحوی که هیچ حقوقی زیر خط فقر نباشد، بازگرداندن پول‌های اختلاس شده از صندوق ذخیره فرهنگیان و نظارت و حسابرسی دقیق صندوق با نظارت نمایندگان معلمان و ارائه گزارش‌های علنی و عمومی، استانداردسازی محیط‌های آموزشی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، حق‏التدریسی و پیمانی به رسمی و تامین امنیت شغلی معلمان و مربیان پیش‌دبستانی، لغو هر نوع محکومیت فعالان صنفی معلمان، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، و بیمه‌ای کارآمد متناسب با نیازهای پزشکی و بهداشتی از جمله خواست‌های معلمان است که در قطعنامه امروز آن‌ها انعکاس یافت.
معلمان در تجمعات امروز به ویژه دست نوشته‌هایی در رابطه با وضعیت وخیم معیشتی، پولی شدن و خصوصی سازی مدارس، کیفیت بد آموزشی، آزادی معلمان دربند و حق آن‌ها برای بازگشت به کار در دست داشتند. هماهنگی برای برگزاری این اعتراض از چند روز پیش در فضای مجازی صورت گرفته بود.
در نیمه دوم بهمن نیز جمعی از معلمان، کمپینی با عنوان “بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت آمورش در مدارس” راه‌اندازی کرده بودند که در تاریخ ۹ اسفند تعدادی از آن ها با حضور در مجلس اسلامی خواست این کمپین را با ۱۴۰ هزار امضا که ۱۱۰ هزار آن به صورت مجازی امضا شده بود به نمایندگان مجلس اسلامی ارائه کرده بودند. خواستی که به رغم وعده‌های تکراری نمایندگان مجلس اسلامی هیچ‌گاه مورد توجه آن‌ها در عمل قرار نگرفت.

معلمان زحمتکش ایران!
سازمان فدائیان (اقلیت) از خواست‌های معلمان شاغل و بازنشسته و حق اعتراض آن‌ها دفاع می‌کند. وضعیت وخیم معیشتی معلمان و کیفیت پایین آموزشی ‌همان‌طور که در قطعنامه معلمان نیز آمده نتیجه‌ی سیاست‌های جاری و گذشته رژیم حاکم بوده است.
سازمان فدائیان (اقلیت) معتقد است که هیچ اراده‌ای در دولت ایران که حافظ منافع سرمایه‌داران است برای بهتر شدن وضعیت معیشتی معلمان و کیفیت آموزشی کشور وجود ندارد. معلمان تنها با اتحاد سراسری خود و نیروی عظیمی که دارند، و با اعتصاب سراسری که بی‌شک از حمایت دانش‌آموزان و اکثریت بزرگ والدین آن‌ها نیز برخوردار خواهد بود، می‌توانند حاکمان را مجبور به شنیدن صدای‌شان کنند.
تجربه‌ی سال‌ها مبارزه به شما نشان داده است که تنها راه و قدم موثر برای رسیدن به خواست‌های‌تان اقدام عملی مستقیم و حضور سراسری و گسترده‌‌ی معلمان است. هر قدر این حضور گسترده‌تر باشد و معلمان بیشتری را در برگیرد، صدای اعتراض‌تان رساتر و قوی‌تر خواهد بود.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن فراخواندن تمامی معلمان زحمتکش ایران به اتحاد و مبارزه برای تحقق خواست‌های‌شان، اتحاد معلمان شاغل و بازنشسته، و به‌ویژه اتحاد معلمان با کارگران را که هر روز در اقصا نقاط ایران دست به اعتراض می‌زنند، یکی از قدم‌های بسیار مهم در راستای رهایی معلمان از وضعیت وخیم معیشتی و دیگر معضلات آموزشی می‌داند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده‌ باد آزادی – زنده ‌باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۹ اسفند ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.